Warning: Creating default object from empty value in /home/poland/domains/latam.com.pl/public_html/wp-includes/bookmark.php on line 36

Koniec konkurencji – czas na współpracę!

Od początków istnienia kolej i transport lotniczy patrzyły na siebie wilkiem, bowiem jedno podbierali klientów drugim. Prześciganie się w promocjach i atrakcyjnych ofertach na podróże wewnątrz kraju ale i poza jego granice staje się przeszłością. Nadeszła era współpracy, tak, tak to nie pomyłka, branża lotnicza zawiera rozejm z koleją i wchodzi w kooperację z krajowymi liniami kolejowymi.

Air France Lufthansa

Rewelacyjnym przykładem jest przewoźnik zza Odry, czyli Lufthansa,, która przez wiele lat prowadziła żywiołową rywalizację z Deutsche Bahn, szczególnie o połączenia między niemieckimi miastami. Spółki do tego stopnia się nie lubiły, że przewoźnik lotniczy nie był wstanie podołać konkurencji i musiał zrezygnować z obsługi trasy Frankfurt-Kolonia. Dlaczego? Otóż okazało się, że jadąc pociągiem, nie dość, że pokonamy ten odcinek szybciej to jeszcze taniej nawet dwukrotnie.

Kolej stawia na rozwój, ciągła modernizacja sprawia, że dzisiejsze pociągi mogą rozpędzić się do prędkości ponad 300 km na godzinę. Dlatego transport szynowy wiedzie prym na trasach krótkiego zasięgu, zakup biletu, zajęcie miejsca w pociągu trwa kilka minut, nawet podróż samolotem wiążę się z dwugodzinną odprawą, dlatego podróżujący decydują się na kolej w przypadku podróży nie dłuższej niż 600-800 kilometrów.

Podobne decyzje zapadają także w szeregach innych światowych przewoźników, tak było w przypadku linii lotniczej Virgin Atlantic, który współpracuje z operatorem szybkiej kolei Eurostar. We Francji, linia lotnicza Air France boryka się ze słabnącą popularnością, jej udziały w rynku spadły o 3 punkty procentowe. Dlatego dział strategiczny przewoźnik wpadł na pomysł aby podzielić się z liniami TGV krajowymi połączeniami. Przewoźnik lotniczy obsługuje pasażerów na lotnisku Charles’a de Gaulle’a w Paryżu, jednak dalsza podróż do mniejszych miast kraju odbywa się za pośrednictwem kolei. Dodatkową dogodnością jest fakt, że program lojalnościowy Air France i Cathay Pacific pozwala zbierać mile także za część podróży z wykorzystaniem kolei.

Największe straty ponoszą jednak chińskie linie, bowiem pociągi obsługujące trasę Pekin – Szaghaj w pięć godzin, oferują bilety w cenie 40-200 euro, niestety bilety lotnicze są dużo droższe (podroż trwa 3h). Przewoźnicy muszą obniżać ceny.

Odpowiedz

Spam protection by WP Captcha-Free